În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce este important să comunici diferit.
– Cum contribuie emoțiile la crearea unui brand.


E o periodă provocatoare, din punct de vedere personal și profesional, pentru toată lumea – angajați sau angajatori. Acum, poate mai mult decât oricând, reputația și profesionalismul sunt atribute căutate și dorite, indiferent de care parte a baricadei ne aflăm. Reputația de profesionist îți aduce fie clienți care au nevoie de serviciile/produsele tale, fie angajatori care te caută și râvnesc cunoștințele și experiența ta. Reputația este o caracteristică a unui brand personal cunoscut, iar brandul personal este apanajul tuturor, nu doar al VIP-urilor sau vedetelor de televiziune. 

Brandul personal este o construcție autentică ce are ca fundație valorile, misiunea, viziunea, și ca acoperiș: culorile, personalitatea, tonul, mesajele. Toate, împreună, alături de experiențele personale pe care oamenii le au cu tine, lasă în mintea celor cu care intri în contact, o amprentă. Dacă tu spui că ești un profesionist, construcția de brand reflect acest lucru, iar experiența clienților/colegilor/șefilor tăi cu tine este departe de așteptările pe care le ai de la un profesionist, construcția va cădea la prima interacțiune. 

Dincolo de ceea ce predau sau împărtășesc de ani de zile deja în acest domeniu, experiența celor care au deja un brand personal ajută mereu la înțelegerea mai exactă a întregului concept.

Cred foarte puternic în cuvintele Mayei Angelou: “Oamenii vor reține ce le-ai spus, vor uita ce ai făcut, dar niciodată nu vor uita cum i-ai făcut să se simtă”. Dincolo de imaginile trezite în mintea publicului când aud numele tău, dincolo de cuvintele, valorile cu care te asociază, emoțiile care se nasc în mintea lor sunt de fapt rezultatul muncii acumulate pentru un brand personal. ”Emoțiile îi mână pe oameni să cumpere, să dea click, să doneze, să voteze. Tocmai pentru că în spatele unui brand personal este un om, este mai ușor să ajungi la alți oameni, însă, în egală măsură, este la fel de fragil drumul până la impostură, construct artificial și riscul de a le pierde încrederea. Brandurile personale în era social media sunt un stil de viață deja, iar pentru unii dintre noi se suprapun “filtrat” pe viața unei persoane reale” (Gabi Urdă, consultant de imagine, www.gabiurda.ro).

Dacă ne referim la benefiicile unui brand personal cunoscut și apreciat, “acesta este cel mai important activ pe care-l poți deține și poate deveni cheia succesului profesional și chiar personal. Cred că una dintre misiunile noastre importante este autodesăvârșirea: să fii mereu cea mai bună versiune a ta nu poate decât să contribuie la succesul poveștii tale”, este de părere Dana Anghelescu, Manager General Libris Editorial.

Prin prisma acestor lămuriri, rezultă importanța acțiunii, a unor acțiuni întreprinse pentru a construi reputația unui profesionist. “Cred în dezvoltarea și învățarea continuă și orice profesionist trebuie, după părerea mea, să învețe mereu, pentru a da mai departe din cunoștințele sale. Am vorbit și am scris pe canalele de social media experiențe personale, uneori vulnerabile, cu care oamenii s-au putut identifica și am vrut mereu să arăt că nu tind spre perfecțiune, ci prefer să învăț din fiecare situație. Nu în ultimul rând, am ascultat mereu, cu atenție, nevoile și feedback-ul celor cu care am lucrat pentru a îmbunătăți felul în care îmi aduc contribuția în viața clienților mei, iar aici au cântărit mult integritatea și misiunea mea profesională”, spune Alexandra Bădiță, fondator Impressivity by Alexandra, coach pentru stima de sin și autor.

Ar exista oare un aspect notabil pe care cineva, care nu are o imagine clar definită, și nici o reputație, să-l aibă în vedere? “Atenția la compromisuri! Trecutul este o carte de vizită pentru prezent și viitor”, ne atrage atenția Diana Mihăilă, primul blogger-specialist în soluții de organizare din România.

Ce poți face tu rapid, în această periodă, pentru a construi un brand vizibil și o reputație de profesionist, indiferent dacă ești angajat sau angajator?

  1. Stabilește exact ce comunici! Fii sigur că ceea ce comunici ca fiind profesionalism corespunde exact cu ceea ce poți și știi să faci, astfel încât să obții reputația unui profesionist eficient, a unui coleg prompt sau a unui angajat de neînlocuit.
  2. Fii diferit sau comunică diferit! Te ajută mult ca brandul tău să fie viu, să aibă o personalitate, și există teste care să te ajute să o determini.
  3. Fii proactiv! Fie că este vorba despre colegi, șef, concurență, colaboratori, nu doar acum, ci și pe termen lung, este potrivit să oferi înainte de a ți se cere, de a fi generos ca informație oferită, de a ajuta cu mai mult decât se așteaptă clienții tăi. Întreabă-te mereu ce poți face tu, ca profesionist, pentru binele celor din jurul tău.  

Citește și:

Cum să-ți atingi obiectivele în 5 pași simpli

10 moduri inteligente de a-și descoperi adevăratul scop în viața personală și profesională

Author(s)

  • Dana Lupșa

    antreprenoare, lector la Fundația Calea Victoriei

    Dana Lupșa predă de 18 ani discipline din sfera managementului, antreprenoriatului și comunicării la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor (Universitatea Transilvania din Brașov), are un doctorat în management și două masterate, dintre care unul în domeniul managementului și altul în domeniul imaginii. A format peste 3.500 studenți și oameni de afaceri, a conceput și a implementat campanii de imagine, inclusiv pentru Camera de Comerț și Industrie din Brașov, are propria afacere de doi ani în domeniul comunicării și imaginii, a construit, în șase ani, brand-ul Asociației Happy Moms, care acum funcționează în șase orașe, realizând singură, timp de un an, toate activitățile executive și de management. În prezent, este și lector la Fundația Calea Victoriei, unde susține cursul Cum poţi deveni un manager mai bun.