În următoarele 3 minute vei afla:

– Câte minute durează să-ți recuperezi concentrarea după ce ai fost întrerupt.
– Care sunt limitele sănătoase pe care trebuie să ți le impui în raport cu tehnologia.


Să răspunzi automat la fluxul constant de mesaje din inbox a devenit o a doua natură pentru noi toți. Dar când faci asta la mult timp după ce s-a încheiat ziua de lucru, înseamnă că mail-ul a pus stăpânire pe viața ta. Să ajungi la zero mail-uri necitite în inbox echivalează pentru mulți angajați cu o zi productivă, dar e important să știi cum să lași munca la muncă iar deconectarea de la e-mail e o parte esențială din asta.

E important să-ți ții inbox-ul în frâu, dar e la fel de esențial și să-ți faci timp pentru pauze, benefice pentru gestionarea nivelului de stres și pentru echilibrul tău psihic. Iată câteva metode, care te pot ajuta să deții controlul asupra mail-urilor, împiedicându-le să-ți invadeze viața.

Rezervă-ți o perioadă de timp, pe care să o dedici exclusiv răspunsului la mail

E ușor să te obișnuiești să răspunzi la mail-uri de pe telefon, indiferent unde te-ai afla, dar studiile sugerează că poate fi util să-ți rezervi perioade de timp special dedicate, ca să te ocupi de fluxul comunicării. În medie, durează 25 de minute să-ți recapeți concentrarea după ce ai fost întrerupt. Așadar, rezervă-ți timp să răspunzi la mail-uri, ca să te poți concentra în celelalte momente ale zilei exclusiv asupra altor sarcini. Astfel, îți vei spori productivitatea, forțându-ți mintea să se concentreze asupra unui singur lucru într-un anume moment.

Nu aduce tehnologia în dormitor

Vorbim mult despre cât de important e să ținem tehnologia departe de dormitoarele noastre, și asta pentru că există atât de multe beneficii în această măsură, aparent radicală: te ajuta să te relaxezi înainte de culcare, dormi mai bine noaptea și-ți deconectezi mintea de restul lumii. Dacă ai tendința să răspunzi la mail-uri imediat înainte de culcare sau fix după ce te-ai trezit, s-ar putea să-ți lași inboxul să pună stăpânire pe timpul de care ai nevoie ca să te concentrezi asupra ta. Iar asta s-ar putea să-ți sporească stresul pe termen lung. Indiferent dacă trebuie să-ți pui un reminder ca să dai electronicele afară din cameră sau să-i ceri partenerului tău să-ți atragă atenția că-ți încarci telefonul în bucătărie, e important să-ți impui limitele astea și să te ții de ele.

Împrietenește-te cu ideea de „incomplet”

E important să impui limite fizice în relația cu inboxul tău, dar e la fel de important și să stabilești  limite mentale, când vine vorba să pui capăt unei zilei de lucru. Dacă ești genul de persoană care trebuie să ajungă la zero mail-uri până la finalul zilei, s-ar putea să te streseze chiar faptul că pui prea mult preț pe număr în sine – și aici intervine ideea de „incomplet”. Dacă te trezești că-ți verifici mail-ul la orice oră din zi (sperăm că nu și din noapte!), amintește-ți că e absolut în regulă să te deconectezi și să revii mâine la mesajele la care n-ai răspuns.

Citește și:

Jeff Weiner, CEO-ul LinkedIn: „Nu trimit email-uri după 11 noaptea”

Secretul succesului? 7 minute

Author(s)

  • Rebecca Muller

    editor Thrive

    Rebecca Muller este redactor Thrive. Experiența sa anterioară include joburi în jurnalism editorial și digital. Este pasionată de povești, conexiuni autentice, prioritizarea sănătății mintale și a grijii față de propria persoană. Rebecca este absolventă a Universității din New York, unde a studiat media, cultură și comunicare. Teza sa de licență a cercetat consumul media de fitness dintr-o perspectivă feminină.