EFICIENȚĂ//

Cum să faci față mail-urilor fără să te simți depășit

Dacă impui limite clare, inbox-ul tău nu o să te streseze și acasă.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Câte minute durează să-ți recuperezi concentrarea după ce ai fost întrerupt.
– Care sunt limitele sănătoase pe care trebuie să ți le impui în raport cu tehnologia.


Să răspunzi automat la fluxul constant de mesaje din inbox a devenit o a doua natură pentru noi toți. Dar când faci asta la mult timp după ce s-a încheiat ziua de lucru, înseamnă că mail-ul a pus stăpânire pe viața ta. Să ajungi la zero mail-uri necitite în inbox echivalează pentru mulți angajați cu o zi productivă, dar e important să știi cum să lași munca la muncă iar deconectarea de la e-mail e o parte esențială din asta.

E important să-ți ții inbox-ul în frâu, dar e la fel de esențial și să-ți faci timp pentru pauze, benefice pentru gestionarea nivelului de stres și pentru echilibrul tău psihic. Iată câteva metode, care te pot ajuta să deții controlul asupra mail-urilor, împiedicându-le să-ți invadeze viața.

Rezervă-ți o perioadă de timp, pe care să o dedici exclusiv răspunsului la mail

E ușor să te obișnuiești să răspunzi la mail-uri de pe telefon, indiferent unde te-ai afla, dar studiile sugerează că poate fi util să-ți rezervi perioade de timp special dedicate, ca să te ocupi de fluxul comunicării. În medie, durează 25 de minute să-ți recapeți concentrarea după ce ai fost întrerupt. Așadar, rezervă-ți timp să răspunzi la mail-uri, ca să te poți concentra în celelalte momente ale zilei exclusiv asupra altor sarcini. Astfel, îți vei spori productivitatea, forțându-ți mintea să se concentreze asupra unui singur lucru într-un anume moment.

Nu aduce tehnologia în dormitor

Vorbim mult despre cât de important e să ținem tehnologia departe de dormitoarele noastre, și asta pentru că există atât de multe beneficii în această măsură, aparent radicală: te ajuta să te relaxezi înainte de culcare, dormi mai bine noaptea și-ți deconectezi mintea de restul lumii. Dacă ai tendința să răspunzi la mail-uri imediat înainte de culcare sau fix după ce te-ai trezit, s-ar putea să-ți lași inboxul să pună stăpânire pe timpul de care ai nevoie ca să te concentrezi asupra ta. Iar asta s-ar putea să-ți sporească stresul pe termen lung. Indiferent dacă trebuie să-ți pui un reminder ca să dai electronicele afară din cameră sau să-i ceri partenerului tău să-ți atragă atenția că-ți încarci telefonul în bucătărie, e important să-ți impui limitele astea și să te ții de ele.

Împrietenește-te cu ideea de „incomplet”

E important să impui limite fizice în relația cu inboxul tău, dar e la fel de important și să stabilești  limite mentale, când vine vorba să pui capăt unei zilei de lucru. Dacă ești genul de persoană care trebuie să ajungă la zero mail-uri până la finalul zilei, s-ar putea să te streseze chiar faptul că pui prea mult preț pe număr în sine – și aici intervine ideea de „incomplet”. Dacă te trezești că-ți verifici mail-ul la orice oră din zi (sperăm că nu și din noapte!), amintește-ți că e absolut în regulă să te deconectezi și să revii mâine la mesajele la care n-ai răspuns.

Citește și:

Jeff Weiner, CEO-ul LinkedIn: „Nu trimit email-uri după 11 noaptea”

Secretul succesului? 7 minute

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

8 lucruri pe care să le faci după 8 seara. Dacă vrei să ai succes!

EFICIENȚĂ//

6 lucruri inteligente pe care le fac oamenii super-eficienți

EFICIENȚĂ//

Secretul succesului? 7 minute

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.