În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce cooperarea ajută mai mult decât competiția.
– Cum alegi comunitatea din care vrei să faci parte și în activitățile căreia vrei să te implici.


Your vibe attracts your tribe! E dictonul care animă deja, de câțiva ani buni, Internetul, dacă vine vorba de grupuri de femei. Femeile au fost, încă din vechime, reprezentate printr-un trib. Fie că vorbim de manifestarea extremă a matriarhatului, de triburi de amazoane, de modalități de creștere a copiilor împreună, atâta timp cât bărbații erau plecați la vânătoare, până la deja celebrele comunități feminine virtuale moderne, care nu sunt altceva decât grupuri de femei animate de aceleași pasiuni și scopuri, în oricare din ipostaze, femeile au fost și simt nevoia de a fi împreună. 

Asistăm chiar la o schimbare de paradigmă, de la competiție la colaborare, de la EU la NOI, de la lider prin puterea deținerii informației la lider prin puterea de a împărtăși informația. Facebook chiar a demarat în 2019 un amplu proces de susținere a comunităților la nivel mondial și a comunităților de femei, la nivel european.

În acest context, a afla ce anume coagulează și animă comunitățile de femei și care e dinamica acestora devine un subiect de discuție actual și important. Comunitatea pe care am inițiat-o offline încă de acum șase ani și de acum patru ani și online, împreună cu colegele mele Adriana Handaric și Alexandra Ciucanu, se numește Happy Business Moms și activează deja în cinci orașe: Brașov, Cluj, Alba Iulia, Făgăraș și Sibiu. 

Sunt, de fapt, grupuri de femei care se susțin reciproc, prin informații, recomandări, promovare și networking și care, împreună, susțin cu timp și resurse financiare, programe de educație financiară pentru copii

De curând, am demarat un program gratuit, de șapte săptămâni, care ajută membrele comunității să dezvolte afacerile sau să-și transforme pasiunea în afacere. Ce le animă pe aceste femei? În acest caz, iubirea pentru educație și valoarea comună numită contribuție: contribuția la dezvoltarea celorlalte afaceri, contribuția la dezvoltarea copiilor. 

Cum a apărut ideea acestor comunități de femei?

“Ideea a aparut în mod natural, o dată cu lansarea proiectului Femeia Independentă, în 2017. Practic prin comunitatea online continui să ofer inspirație, motivație și tehnici eficiente pentru dezvoltarea personală și profesională”, ne spune Daniela Irimia, trainer pentru dezvoltare personală și profesională, antreprenor, blogger, autor Femeia Independentă, fondatoare a comunității Dezvoltare personală pentru femei – femeia independentă.

“Am lansat comunitatea de pe Facebook pe 8 martie 2018, când, după o zi ploiasă, plină de noroi și cu un trafic infernal, am luat-o pe un drum neasfaltat, de tractor. Atunci, mi-am propus că, dacă reușesc să ies teafără, și eu și copilul și mașina, voi face ceva pentru femei. Am răscolit prin gânduri și doar ideea de a ajuta femeile antreprenor fie la început de drum, fie pe cele care au deja afaceri, din ceea ce știu eu să fac, doar ideea aceasta mi-a surâs. Așa că am ajuns la birou, am cumpărat domeniul antreprenoare.ro și am creat o comunitate pe Facebook. Pentru platforma antreprenoare.ro am avut nevoie de aproape doi ani de consultare cu antreprenoarele de pe grup, pentru a descoperi nevoile lor și soluția cea mai bună”, ne mărturisește Carmen Mihalca, web-developer, SEO specialist,  fondatoare File de vis și a comunității Antreprenoare.

Iar motivația din spatele acestui demers, care implică sute de ore de conectare, comunicare și organizare, aceasta este una extrem de altruistă. 

“Pentru că misiunea mea este să ajut oamenii să trăiască conform propriilor lor valori. Practic, răspund în acest fel nevoilor mele de contribuție, dezvoltare și iubire. Sunt fericită făcând ceea ce fac”, ne spune Daniela Irimia.

“După un moment greu în viața mea, la începutul anului 2019, am realizat că vreau și trebuie să ofer mai mult comunității. În viață nu e vorba doar despre muncă, despre bani, despre faimă. E despre ceea ce lași în urma ta, despre amprenta ta asupra oamenilor din jur“, ne mărturisește Carmen Mihalca.

Cum vor evolua comunitățile de femei rămâne de văzut. Cred, totuși, că ceea ce urmează este era colaborării, iar aceștia sunt doar primii pași.  În comunitățile Happy Business Moms va urma o perioadă de creștere și conectare, pentru că doar împreună vom reuși să traversăm această perioadă și doar susținându-ne reciproc vom depăși și provocările viitoare.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Dar tu, ca femeie, cum poți alege și cum te poți dezvolta în comunitatea care ți se potrivește?

  1. Caută mai întâi oamenii care te inspiră și care au ca valoare contribuția, care dedică din timpul lor dezvoltării oamenilor din jur și fac asta în cel mai altruist mod cu putință, pentru că cel mai probabil ei au și comunități virtuale în care periodic propun provocări care te vor determina să mai faci un pas către obiectivele tale;
  2. Petrece puțin timp, odată intrată în comunitate, pentru a studia regulile, limbajul, mesajele, tonul, valorile, membrele comunității. Dacă e potrivit și dacă-ți aduce bucurie să petreci timp acolo, rămâi și contribuie și tu cu ce știi și poți;
  3. Spune mai departe celor interesați, având preocupări și valori commune, despre comunitatea în care ai intrat. Pentru că este posibil să le folosească și lor informațiile de acolo, oamenii, conexiunile, ajutorul. În plus, și acesta e un mod potrivit de contribuție la dezvoltarea comunității.

În final, te las cu o întrebare care te va ajuta să prioritizezi timpul și resursele de care dispui: care sunt cele trei comunități principale în care ești activă și care e motivația ta?

Citește și:

Voluntariatul te poate ajuta să trăiești mai mult

Ce trebuie să știi înainte de a deveni mama antreprenoare

Author(s)

  • Dana Lupșa

    antreprenoare, lector la Fundația Calea Victoriei

    Dana Lupșa predă de 18 ani discipline din sfera managementului, antreprenoriatului și comunicării la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor (Universitatea Transilvania din Brașov), are un doctorat în management și două masterate, dintre care unul în domeniul managementului și altul în domeniul imaginii. A format peste 3.500 studenți și oameni de afaceri, a conceput și a implementat campanii de imagine, inclusiv pentru Camera de Comerț și Industrie din Brașov, are propria afacere de doi ani în domeniul comunicării și imaginii, a construit, în șase ani, brand-ul Asociației Happy Moms, care acum funcționează în șase orașe, realizând singură, timp de un an, toate activitățile executive și de management. În prezent, este și lector la Fundația Calea Victoriei, unde susține cursul Cum poţi deveni un manager mai bun.