EFICIENȚĂ//

24 de moduri să te energizezi rapid când te simți epuizat

Atunci când simți că ești pe cale să ți se termine bateriile, încearcă aceste strategii simple pentru a ți le reîncărca rapid.


În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce emoție te poate ajuta să ai o viață mai împlinită.
– Un secret de calmare a simțurilor și răsfăț care durează mai puțin de 3 minute.


Câteodată, primim semne specifice prin care creierul ne avertizează că suntem epuizați și predispuși să cădem pradă sindromului burnout, iar recunoașterea acestora ne poate ajuta să facem pași mici, strategici, pentru reîncărcarea bateriilor, înainte ca stresul zilnic să se acumuleze și să devină copleșitor.

Am cerut membrilor comunității Thrive să ne dezvăluie modurile prin care se remontează atunci când se simt epuizați, iar noi suntem inspirați de micile ritualuri pe care ni le-au împărtășit. Data viitoare când simți că burnout-ul bate la ușă, alege-ți dintre aceste tactici pentru a te energiza.

1. Încearcă un exercițiu de recunoștință

„Dacă am avut o zi deosebit de grea (ceea ce se întâmplă adesea având trei copii mici), respir adânc și mă concentrez asupra lucrurilor pentru care sunt recunoscătoare și asupra evenimentelor pozitive care s-au întâmplat pe parcursul zilei. De obicei, asta mă face să conștientizez că, deși mă simt epuizată, situația nu e așa de gravă și că furtuna va trece. „

—Meagan Robles, inginer, New York, SUA

2. Refugiază-te într-o amintire fericită

„Mă opresc din ceea ce fac, închid ochii și zâmbesc. Intru în colecția mea de amintiri frumoase și mă concentrez asupra uneia, o vizualizez clar și simt cum serenitatea mi se răspândește în corp. Încerc să mă concentrez pe detaliile pe care mi le amintesc cu toate simțurile – culorile pe care le văd, sunetele pe care le aud, mâncarea pe care o pot gusta, ceea ce pot mirosi. Privesc în jos și-mi amintesc ce purtam în acea zi, chiar și ce gândeam. Rămân în acel moment un minut și… pur și simplu respir. ”

—Vikki Louise, life coach, Londra, Marea Britanie

3. Citește un roman de ficțiune

 “Când sunt pe punctul de a-mi consuma toate resursele, recurg la meditație. Strategia pe care o folosesc pentru a-mi distrage creierul de la stres este să citesc romane de ficțiune – lectura de acest gen mă atrage într-un mod magnetic într-o altă lume, într-un alt timp sau loc. Funcționează de fiecare dată! Sunt capabilă să-mi mut gândul de la serviciu și corpul meu se simte mai relaxat instantaneu.”

—Melissa Robson, coach de leadership, St. Charles, SUA

4. Numără până la zece cu ochii închiși

„Când mă simt epuizată, îmi ofer un moment doar pentru mine: îmi acopăr ochii cu mâinile, cel puțin pentru a-i proteja de lumina puternică, apoi număr până la zece și simt cum mă deconectez încet-încet. Este ca o mini pauză de meditație de la toată agitația din jurul meu.”

—Lura Robson, coordonator de resurse umane, Ottowa, Canada

5. Încearcă o pauză de dans

„Întotdeauna mi-a plăcut să dansez și cred că mișcarea te poate ajuta să te simți mai vesel, dar și mai relaxat. Așadar, când mă simt lipsită de energie, cânt câteva dintre melodiile mele preferate și dansez în ritmul meu. Această formă de expresie mă ajută de fiecare dată când simt că nivelul meu de stres depășește cotele optime.”

—Isabelle Bart, director de marketing, Irvine, CA

6. Inhalează un ulei esențial cu efect calmant

„Cred că e vital să păstrezi un ulei esențial în sertarul de la birou, unul care-ți oferă o stare de serenitate și calm. Personal, ador esența din lemn de santal. Când mă simt stresat sau când mă cuprinde anxietatea, pur și simplu recurg la efectul reconfortant al inhalării uneiului esențial preferat. Inspir, apoi expir adânc. Îți recomand să încerci această practică de trei ori și vei observa că starea de spirit ți se va schimba radical. Deci, când ai îndoieli, respiră! ”

—Nasir Fleming, manager de conținut, New York, NY

7. Colorează cu copiii

„Când mă simt suprasolicitată colorez alături de copiii mei. Nu mă pricep foarte bine la artă, dar învăț de la ei și consider că a desfășura o activitate în familie după o zi lungă și obositoare poate fi extrem de plăcut și de relaxant.”

—Tamanna Raisinghani, inginer software senior, Santa Barbara, CA

8. Postura de yoga câinele cu fața la sol

“Domeniul yoga e unul relativ nou pentru mine, dar postura de yoga câinele cu fața la sol este o sursă incredibilă de relaxare, dar și de energizare. De fiecare dată când mă simt tensionată de la stres sau atunci când anticipez evenimente stresante, petrec câteva minute în această postură și eliberez presiunea de la nivelul gâtului și a cefei.”

—Tami Nealy, specialist public relations, Phoenix, USA

9. Ascultă-ți playlist-ul favorit

„Când vine vorba de reîncărcarea bateriilor la locul de muncă, muzica este soluția ideală pentru mine. Dacă mă simt obosit și agitat la birou, îmi pun unul dintre playlist-urile preferate, precum Winter Acoustic (de fapt ascult, aceste melodii acum, în timp ce scriu aceste rânduri), Chill Tracks sau Chill as Folk. Fiecare playlist are un gen diferit, dar muzica e cea care mă relaxează cu adevărat atunci când mă simt epuizat.”

—Brandon Landgraf, manager de marketing digital, Cleveland, USA

10. Programează-ți un moment în natură

„Încorporez momente petrecute în natură în programul meu. Poate fi vorba de doar cinci minute de mindfulness sau de o jumătate de oră de plimbare, în funcție de timpul disponibil din ziua respectivă. Las telefonul în geantă, ies afară din birou, respir adânc în natură, privesc culorile minunate și ating frunzele copacilor sau petalele de flori. Nu există o terapie mai bună decât natura!”

—GiGi Diaz, personalitate radio, Miami

11. Fă 10.000 de pași

„Când conduci o afacere este foarte ușor să te simți copleșit. Atunci când simt că se apropie burnout-ul, mă asigur că fac 10.000 de pași în acea zi. Îmi pun telefonul pe modul avion, ascult un podcast interesant și mă plimb prin oraș până când încep să mă simt detașată și relaxată.”

—Phoebe Dodds, content manager, Amsterdam, Olanda

12. Apăsă butonul de pauză

„Când sunt epuizată, lucrul pe care-l fac este să plec. Pare un act simplu, dar am fost spălați pe creier să ne forțăm, astfel încât instinctul nostru natural este să muncim în continuare, în pofida epuizării. Cu toate astea, oboseala provocată de luarea deciziilor este un fapt real și, dacă dorești să te realimentezi cu energie, trebuie să te îndepărtezi de elementele de stres și să-i acorzi cortexului tău prefrontal timp pentru a se reîncărca. „

—Jackie Ghedine, coach de business, New York, USA

13. Fă un exercițiu de respirație

„Încurajez mamele ocupate să-ți creeze niște rutine de îngrijire astfel încât să poată gestiona stresul, anxietatea și sentimentul de copleșire pe care-l resimțim cu toții câteodată, ca părinți. O strategie pe care o recomand este să respiri în forma unui pătrat. Poți, de fapt, să desenezi pătratul cu respirația sau doar să-ți imaginezi că-l creionezi, în timp ce respiri. Acest exercițiu te ajută să te calmezi, să respiri și să-ți exersezi mintea.”

—Clare Ford, coach de parenting, Kent, Anglia

14. Îmbrățișează-ți animalul de companie

“Dacă-mi îmbrățișez câinele timp de câteva minute, mă simt minunat! Schimbul de iubire mă binedispune întotdeauna și-mi alină anxietatea. Îți recomand să ai un animal de companie pe care să-l îmbrășișezi, fie că e vorba despre un câine, o pisică, un iepure etc. Și dacă nu ai un animal al tău, împrumută unul!”

—Andrea T., digital marketing manager, Toronto, ON

15. Oferă-ți o doză de compasiune

“Îmi ofer o doză de compasiune de fiecare dată cînd am nevoie să-mi reîncarc bateriile. Respir profund, îmi pun mâna pe inimă și-mi spun că mi-e greu. Și că i-ar fi greu oricărui om, dacă ar trece prin aceleași experiențe. Încerc să fiu bună  și indulgentă cu mine. Apoi mai respir de câteva ori și mă concentrez pe emoțiile pozitive.”

—Lisa Abramson, executive coach, Menlo Park, CA

16. Trage un pui de somn

“Când mă simt extenuată din punct de vedere mental și emoțional, mă ajută foarte mult dacă trag un pui de somn. Chiar acum câteva zile eram foarte obosită pentru că mă concentrasem intensiv să finalizez o sarcină pentru job. Și, în timpul pauzei de masă, m-am dus la mașină și am dormit timp de 30 de minute. Când m-am trezit eram complet remontată!”

—Tamanna Raisinghani, senior software engineer, Santa Barbara, SUA

17. Sună pe cineva drag cât gătești cina

“Fiind un antrprenor full time, câteodată, după o lungă zi de întâlniri și clienți, modul meu preferat de a-mi reîncărca bateriile este să-mi las mintea să hoinărească fără țintă. Îmi place să gătesc cina în timp ce vorbesc cu bunica pe Skype sau să fac o baie cu săruri minerale în timp ce ascult muzica preferată. Când mă relaxez, creierul meu procesează evenimentele din timpul zilei și se încarcă de energie creativă.”

—Daria Tsvenger, expert dezvoltare personală, Los Angeles, CA

18. Încearcă “micro-pauza 20-20-20”

“După ce lucrez o perioadă îndelungată în fața laptopului, încep să mă doară ochii și-mi simt umerii tensionați. O strategie eficientă este să-ți oferi micro-pauza 20-20-20, pe care o recomandă Dan Pink. La fiecare 20 de minute, mă resetez privind către un obiect pe fereastră care e la 20 de metri distanță, timp de 20 de secunde. De asemenea, îmi masez umerii cu loțiune parfumată de lavandă. Pauza de aromaterapie alături de gândul că fac ceva pentru mine mă încarcă pentru a mă apuca din nou de treabă.”

—Molly Biehl, forgiveness coach, San Diego, CA

19. Desenează

“Când corpul mă avertizează că rămâne fără combustibil, îmi iau creioanele colorate și desenez în voie. Arta mea este abstractă, însă această activitate mă relaxează în timpul procesului creativ, iar produsul final poate deveni cel mai interesant subiect de conversație”, 

—Anna Trader, CEO, entrepreneur, Toronto, Canada

20. Mergi la cinema

“Având un job care implică managementul altor profesioniști din domenii creative, creierul meu este mereu activ și de multe ori se întâmplă să muncesc până la extenuare. Drept urmare, o dată la două luni, încerc să-mi schimb rutina și merg la un film chiar în mijlocul zilei. Timp de 90 de minute nu există elemente perturbatoare, precum sms-uri sau știri stresante. E cel mai eficient mod de a mă remonta atunci când sunt epuizat.”

—Marcio Delgado, global content producer și influencer marketing campaign manager, Viena, Austria

21. Exersează-ți mușchii

“De-a lungul timpului, am încercat multe tehnici de ameliorare a stresului. Nimic nu părea să funcționeze, pentru că fiecare strategie devenea încă o sarcină în plus pe listă. Totul s-a schimbat în momentul în care am descoperit un tip de exercițiu care-mi face plăcere: spinning-ul. Acum sunt nerăbdătoare să petrec timp pe bicicletă. Am învățat că atunci când îmi fac timp pentru mine, am o stare mentală pozitivă, iar asta e și în beneficiul clienților mei.” 

—Annette Richmond, career storyteller, Norwalk, SUA

22. Stinge lumina și respiră adânc

“Înainte, eram unul dintre acei oameni care nu credeau că exercițiile de respirație pot fi cu adevărat eficiente în momentele în care te simți copleșit, anxios, epuizat. Odată ce am început să respir profund, am observat o diferență majoră! Mă simțeam mai calmă și mai capabilă să construiesc strategii pentru a-mi finaliza sarcinile. Acum, în timpul zilelor aglomerate, petrec zece minute în birou cu luminile stinse și respir adânc înainte să încep a doua parte a zilei. Recurg și la sesiuni mai scurte între task-uri!”

—Marla A. Parker, Ph.D., consultant, Los Angeles, SUA

23. Repetă o mantră încurajatoare

“Afirmațiile te pot ajuta foarte mult atunci când încerci să te recuperezi din burnout. Îmi spun adesea că poate am o zi proastă, dar că mâine va fi mai bine. Apoi fac o plimbare în parc pentru a-mi cristaliza gândurile. Timpul petrecut în natură poate face minuni pentru dispoziția ta.”

—Sharanya Manola, freelance writer, Le Havre, France

24. Pornește în căutarea timpului pierdut

“După un masaj minunat în Thailanda, terapeutul m-a servit cu o ceașcă de ceai de ghimbir și o curmală Medjool. Combinația de arome și senzații mi-a oferit în mod spontan o stare de bine. Iar acum, de fiecare dată când mă simt copleșită și stresată, repet acest ritual aromatic care îmi oferă o doză de serenitate”

—Mallika Malhotra, photographer, Short Hills, SUA

Citește și:

Burnout-ul și relația ta cu munca

Viața, la imperfect


S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Cum poți ajuta pe cineva care se află în burnout, inclusiv pe tine însuți

SELF-IMPROVEMENT//

Ce-a fost mai bun în 2019 și ce așteptăm de la 2020

SELF-IMPROVEMENT//

Așa obții ceea ce-ți dorești!

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.